Beweging; in de natuur en lekker dansen

Te druk, geen zin: de meeste vrouwen (en mannen!) bewegen te weinig. Voldoende bewegen helpt om je beter te voelen (zowel mentaal als fysiek) en om beter door de overgang te komen. Beweging maakt je fitter en energieker en kan je helpen beter te slapen en om een gezond gewicht te behalen of te behouden. Bewegen is ook belangrijk om osteoporose en hart-en vaatziekten tegen te gaan. Deze aandoeningen zien we meer voorkomen bij vrouwen in en na de overgang.  Bewegen versterkt je botten en als je hartslag omhoog gaat, ook je hart en vaten.

Het beste recept om blijvend meer te bewegen: doe iets dat je leuk vindt. Wandelen, hardlopen, yoga (Vinyasa flow/ Hatha Yoga), dansen, springen, rolschaatsen – waar word jij vrolijk van?

TIPS:

  • Beweeg minstens dertig tot zestig minuten per dag,
  • Streef naar ongeveer 10.000 stappen
  • Sport twee keer per week en zoek iemand op waarmee je samen kunt bewegen
  • Probeer het bewegen in je dagelijkse leven te passen; ga op je fiets naar je werk of maak een wandeling tijdens je lunch pauze, neem de trap in plaats van de lift
  • Beweeg op een manier waar je blij van wordt.

Meer weten? Kom naar een van de evenementen en leer wat je zelf kunt doen om makkelijk meer te bewegen.