Beweging; in de natuur en lekker dansen

Te druk, geen zin: de meeste vrouwen (en mannen!) bewegen te weinig. Voldoende bewegen helpt je je beter te voelen mentaal, fysiek en helpt om beter door de overgang te komen. Je voelt je fitter en energieker, kan je helpen beter te slapen en kan je helpen om op een gezond gewicht te komen of het te behouden. Bewegen kan ook helpen om osteoperose en hart-en vaatziekten tegen te gaan. Deze aandoeningen zien we meer voorkomen bij vrouwen in de overgang.  Bewegen versterkt je botten en als je hartslag omhoog gaat, verlaag je de kan op hart en vaatziekten.

Vergeet niet dat je bewegen op jouw manier in kunt vullen: wandelen, hardlopen, yoga (Vinyasa flow/ Hatha Yoga), dansen, springen, rolschaatsen – waar wordt jij vrolijk van?

TIPS:

  • Beweeeg 30-60 minuten per dag ongeveer 10.000 stappen of op welke manier jij dat wilt bereiken
  • Sport twee keer per week en zoek iemand op waarmee je samen kunt bewegen
  • Probeer het bewegen in je dagelijkse leven te passen; ga op je fiets naar je werk of maak een wandeling tijdens je lunch pauze, neem de trap in plaats van de lift
  • Beweeg zoals jij leuk vind, bijvoorbeeld zet de muziek eens lekker hard en dans even mee op de muziek

 

Kom naar een van de evenementen om meer te weten te komen en voor meer praktische tips.